PLazg

Kielce                                                             Gogolin

Poradnik taktyczny
Strona główna > Poradnik taktyczny
Witam na łamach poradnika taktycznego. W tej sekcji najlepsi strzelcy klanu PLazg będą dzielić się swoimi doświadczeniami w skutecznym posyłaniu wrogów do tajemniczego wymiaru ,,killcam/respawn’’;) Sekcje ,,Przeżyć’’ i ,,Zniszyć’’ opracował Damian. Dziękuje tym wszystkim którzy dowiedli prawdziwości tych teorii padając pod moimi kulami ;)

SEKCJA I ,,PRZEŻYĆ’’Uciec na czas by móc jeszcze raz;)

To pierwsze przykazanie każdego żołdaka. Każda skutecznie ulokowana w nas kulka oznacza nie tylko fraga dla przeciwnika ale i osłabienie całej drużyny co nabiera szczególnego znaczenia gdy rozgrywamy np. tryb zdobywania sztabu. Nie trzeba wspominać o tym , że w trybie behind enemy lines naszym głównym zadaniem jest przeżyć. Pamiętaj , że w czasie normalnego konfliktu żołnierz najpierw szuka schronienia a potem odpowiada ogniem. Trzymajmy się więc chociaż pozorów realizmu w callu i nie upodabniajmy tej zabawy do quake’a


Zaklęcia obronne

1.To jak długo stoisz na nogach zależy od dwóch rzeczy:

    a) jak trudno cię trafić
    b) jak dużo ołowiu przetrzymasz

Ponieważ nie ma w callu cudownych zbroi , niewidzialności , niezniszczalności i innych tego typu zabawek odnośnie punktu b) wspomnę tylko że watro podnosić porozrzucane apteczki – czasem w ferworze walki zapomina się o tym a szkoda byłoby zginąć przez pospolite niedbalstwo

ad a) czyli Ruch

  • unikaj otwartych przestrzeni
  • jeżeli musisz przebiec przez taki teren korzystaj z opcji sprint , rzucaj przed siebie granat dymny , biegaj zygzakami , czasem podskocz , to wszystko zmniejsza szanse że jakiś cwaniak siedzący w okienku albo na dachu dobrze wyceluje
  • zatrzymuj się tylko w miejscach gdzie masz chronione plecy
  • najlepiej plecy chroni krawędź planszy- pamiętaj o tym!
  • Poruszaj się razem z teamem , przeciwnik ma kilka celów do wyboru więc potencjalna szansa że skupi się na tobie jest mniejsza
  • Ruch w budynkach wykonuj w przykucku – taki callowy tryb skradania sie ( najlepiej sprawdza się na Pavlov ), nie słychać cię a i powierzchnia ciała mniejsza
  • Pamiętaj że call w przeciwieństwie do tej biednej gry zwanej counterem;) oferuje wachlarz możliwości ruchu – wychylanie się, kucanie , sprint , czołganie się. korzystaj z tego – każda z opcji ma zastosowanie w konkretnych sytuacjach a gra nie jest tedy bezmyślnym nawalaniem najcięższą spluwą
  • Broń cały czas miej na wysokości gdzie powinna znajdować się klatka piersiowa przeciwnika , szczególnie ważne przy przekraczaniu progów
  • Sprint , sprint i jeszcze raz sprint , to naprawdę niezwykle ważna rzecz .
  • Wspominałem już o granatach dymnych ale warto dodać że minimalizują ryzyko ostrzału snajperów i przydają się przy szturmie na baterie ckmów
  • Trzymana w garści broń determinuje szybkość ruchu zatem wpływa na to jak łatwo cię trafić. Pamiętaj że z granatem biegasz szybciej
  • Czołganie się pozwala skutecznie robić zasadzki a sam akt rzucania się na glebe przy ostrzale z frontu ( gdy widzisz miejsce z którego strzelają) to pierwszy odruch jaki należy sobie wyrobić żeby marzyć o wynikach w grze. Jeżeli strzały padają zza pleców nie warto padać bo nie wiadomo czy przeciwnik nie biegnie kilka kroków za nami , w tej sytuacji albo szybki obrót albo szukaj jakiejś osłony np. uciekaj za róg
  • Poruszaj się po obszarach gdzie broń można skutecznie wykorzystać – Thompson w pomieszczeniach , Kar 98 – otwarta przestrzeń itp.
  • Dobra znajomość planszy pozwoli Ci zapoznać się z miejscami gdzie gracze szczególnie lubią kampować
  • Jeżeli unikasz smierci cudem cofając się za róg pamiętaj że wróg będzie miał już wycelowaną broń w miejscu gdzie znikałeś z celownika , czasem lepiej wtedy spróbować inną drogą niż forsować koncepcję berserkera;)
SEKCJA II ,,ZNISZYCZYĆ’’Say Your Pwayers Wabbit!!! ( cyt. za Elmer Fudd)

Mając praktykę w padaniu na glebę w kluczowych momentach gry i pamiętając czego nie należy robić można próbować pobawić się w nadziewanie przeciwnika ołowianymi rodzynkami;)

  • szybciej postrzegasz ruch niż kolor , sekunda na zatrzymanie się to ryzyko trafienia ale być może coś wypatrzysz a wtedy można zacząć polowanie.
  • strzelanie przez pół planszy z automatu jest bez sensu lepiej poczekać na dogodniejszą sytuację
  • po każdej strzelaninie przeładuj broń jedna śmierć na sześć to rezultat przeładowywania w czasie walki
  • długie serie zdają egzamin tylko na najmniejszych odległościach
  • średni dystans – to maksymalnie ostrzał po 3 kule i sekunda na celowanie a długi po jednym strzale
  • najlepiej na sucho sprawdzić rozrzut strzelając w ścianę na pustej planszy , można wyrobić sobie wyobrażenie o tym jak rzuca ołowiem
  • jeżeli masz snajperkę podnieś przy okazji automat i zmieniaj w zależności od sytuacji i vice versa
  • szturmując budynek korzystaj z obu rodzajów granatów
  • przycelowanie nie powinno trwać dłużej niż chwile ( prawy przycisk myszy ) , natychmiast opuszczaj tryb po zlikwidowaniu przeciwnika
  • kluczową sprawą jest opanowanie szybkiego otwierania ognia gdy okazuje sięże za zakrętem biegnie wróg- pamiętaj , przeskakujesz zakręt – maksymalna koncentracja
  • celować należy w korpus , to nie fall out i radość z trafienia w krocze nie jest taka duża, nie ma też komunikatu headshot!!! Z unreala ( no chyba że ktoś ma takiego moda) w głowę celujemy gdy mamy snajperkę
  • celownik pokazuje rozrzut zwróć na to uwagę , stając na chwilę momentalnie rozrzut jest mniejszy dlatego warto podczas ostrzału padać na glebe , unikamy paru kul i sami możemy oddać 2-3 strzały bez szczególnego rozrzutu. Metoda na strafowanie to niekiedy konieczność ale dobrze sprawdza się przede wszystkim na pepeszy i thompsonie reszta broni zachowuje się przy tej akcji nieco słabiej
Ostatnie przykazanie – Grajmy z klasą i po to by mieć z tego przyjemność . Maksymalizowanie wydajności jest pożądane w pracy a nie w rozrywcę;) , nie liczy się ilość fragów tylko miło spędzony czas.

Copyright © Clan Plazg Damian 2006- All Rights Reserved®